کاربرد سیلیس در بتن و میکروسیلیس چیست؟

کاربرد سیلیس در بتن

سیلیس در بتن چه کاربردی دارد؟

سیلیس میکرونیزه پودری چه کاربردی در ساختمان سازی و بتن دارد؟ بسیاری از کاربردهای سیلیس میکرونیزه توضیح داده شد اما در اینجا ابتدا قصد داریم توضیح دهیم که اصلاٌ میکروسیلیس چیست؟و اینکه میزان مصرف پودر سیلیس برای بتن چه میزان است؟و در ادامه قیمت میکروسیلیس برای بتن ، مرکز سیلیس میکرونیزه و همچنین کاربردهای میکروسیلیس را شرح خواهیم داد.پس همراه ما باشید.

میکروسیلیس چیست؟

میکروسیلیس (پودر سیلیس خاکستری بصورت بخار سیلیس) یک محصول جانبی از کوره‌های قوس الکتریکی القایی از صنایع فلزات سیلیکون یا فروسیلیس می باشد؛ که در صنعت بتن کاربرد زیادی دارد.یک دی اکسید سیلیکون بی شکل – SiO2 است که به عنوان گاز در کوره های قوس الکتریکی غوطه ور در حین کاهش کوارتز بسیار خالص تولید می شود. با تولید فلز مذاب ، یک گاز بر اساس سیلیس منتشر می شود.

میکروسیلیس چیست

خرید میکروسیلیس از مرکز سیلیس ایران

مرکز خرید سیلیس میکرونیزه کلیه خریداران عزیز را دعوت می نماید تا از فروشگاه اینترنتی سیلیس ایران دیدن کرده و جهت دریافت قیمت و خرید سیلیس میکرونیزه برای تولید میکروسیلیس در بتن ساختمان می توانند از طریق لینک خرید و ارسال مشخصات اقدام به خرید نمایند.

میکروسیلیس چه کاربردی دارد؟

کاربرد پودر سیلیس در بتن و سیمان نیز بسیار زیاد است.میکروسیلیس در بتن بعنوان افزودنی سیمان باعث افزایش دوام بتن مسلح و کاهش مصرف سیمان می شود. با این حال ، چگالی فله کم و سطح ویژه بالای پودر سیلیس ، چالش هایی را در کاربرد و حمل و نقل آن ایجاد می کند.

تاثیر استفاده از میکروسیلیس در بتن می تواند قابل توجه باشد زیرا ترک حرارتی ناشی از حرارت هیدراتاسیون سیمان را کاهش می دهد و می تواند دوام حمله به سولفات و آبهای اسیدی را افزایش دهد و همچنین برای افزایش عملکرد در محصولات گچی و بتنی تجاری استفاده می شود.

در سالهای اخیر ، استفاده از پودر سیلیس در بسیاری از زمینه ها و صنایع برای ساخت مواد با عملکردهای جدید مورد توجه قرار گرفته است. وقتی ذرات فوق ریز در خمیر سیمان پرتلند ، ملات یا بتن گنجانده می شوند ، موادی با ویژگی های متفاوت از مواد معمولی بدست می آیند.

کاربرد میکروسیلیس در بتن ساختمان

سیلیس میکرونیزه چیست و در ساختمان سازی چه کاربردی دارد؟

در صنعت ساختمان ، تحقیقات گسترده ای برای بهبود عملکرد مصالح مختلف ساختمان در حال انجام است و توسعه بتن بادوام و پایدار یکی از آنهاست  . در بین تمام نانو مواد پودری ، پودر سیلیس در بتن  به دلیل واکنش پذیری پوزولانی آن علاوه بر اثر پر شدن منافذ ، بیشترین کاربرد را در سیمان و بتن برای بهبود عملکرد دارد.

اهمیت مصالح سیمانی در صنعت ساختمان بخصوص بتن وسیمان بسیار قابل توجه است. آنها در واقع مواد کامپوزیتی با ساختارهای داخلی چند مقیاسی هستند که طی قرن ها تکامل یافته اند.به طور خاص ، ماتریس خمیر سیمان اساساً یک ماده متخلخل است.

که از هیدروکسید کلسیم (پورتلاندیت) ، آلومینات و سیمان بدون آب (کلینکر) تعبیه شده در یک محصول هیدراتاسیون نانوساختار آمورف ، به نام ژل C-S-H (هیدرات سیلیکات کلسیم) این ژل محصول هیدراتاسیون غالب خمیر سیمان است.
برخی از مصالح ساختمانی متداول حاوی سیلیس عبارتند از:

  1. › مواد ساینده مورد استفاده برای انفجار
  2. › آجر ، آجر نسوز
  3. › بتن ، بلوک بتنی ، سیمان ، ملات
  4. › گرانیت ، ماسه سنگ ، کوارتزیت ، تخته سنگ
  5. پودر سیلیس میکرونیزه

اطلاعات بیشتر درباره سایر کاربردهای سیلیس میکرونیزه در ساختمان سازی را می توانید در لینک زیر مطالعه فرمائید.
اطلاعات بیشتر در کاربرد سیلیس در رنگ سازی

میکروسیلیس در بتن چگونه عمل می کند؟

میکروسیلیس در بتن به دو طریق به استحکام و دوام کمک می کند: به عنوان یک پوزولان ، میکروسیلیس توزیع یکنواخت تر و حجم بیشتری از محصولات هیدراتاسیون را فراهم می کند. به عنوان یک پرکننده ، میکروسیلیس اندازه متوسط منافذ موجود در خمیر سیمان را کاهش می دهد.

میکروسیلیس می تواند به عنوان یک افزودنی استفاده شود ، می تواند خواص بتن تازه و سخت شده را بهبود بخشد. میکروسیلیس به عنوان جایگزین نسبی سیمان استفاده می شود و می تواند جایگزین سیمان مصرف کننده انرژی بدون افت کیفیت شود.

افزودن میکروسیلیس به مخلوط بتن ساختار خمیر سیمان را تغییر می دهد. خمیر بدست آمده بیشتر از هیدراتهای کلسیم-سیلیکات قوی و کمتر از هیدروکسیدهای کلسیم ضعیف و به راحتی محلول نسبت به خمیرهای سیمانی معمولی است. از آنجا که ذرات میکروسیلیس بسیار کوچک هستند ، بین ذرات سیمان پراکنده شده و جدا می شوند.

ماتریس خوب و یکنواخت حاصل می تواند مقاومت فشاری ، خمشی و پیوند را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.میکروسیلیس در بتن میزان کربناسیون را کاهش می دهد ، نفوذ پذیری را در یونهای کلرید کاهش می دهد ، مقاومت الکتریکی بالایی را ایجاد می کند و تأثیر کمی بر انتقال اکسیژن دارد. بنابراین ، می توان انتظار داشت که بتن میکروسیلیس به شدت از آرماتورها و جاسازی ها محافظت کند.

میکروسیلیس چگونه ساخته می شود؟

بخار سیلیس(پودر سیلیس طوسی) ، که به عنوان میکروسیلیس نیز شناخته می شود ، یک پلی مورف بسیار غیر کریستالی از سیلیس است و در کوره های قوس الکتریکی (EAFs) به عنوان محصول جانبی تولید آلیاژ سیلیکون و فروسیلیس تولید می شود .همانطور که گفته شد ، بخار سیلیس بعنوان محصول فرعی تشکیل آلیاژ سیلیکون یا فروسیلیس در EAF بوجود می آید.

فروش سیلیس میکرونیزه

تلاش مرکز خرید و فروش سیلیس میکرونیزه در این مقاله بر این بود ابتدا این پرسش را پاسخ دهیم که اولاً سیلیس در بتن چه کاربردهایی دارد و اینکه میکروسیلیس چگونه تولید می شود ، همچنین مشاهده روند تولید سیلیس توسط تولید کنندگان پودر سیلیس ، بسته بندی سیلیس ، مرکز فروش پودر سیلیس میکرونیزه و نیز خرید سیلیس میکرونیزه سفید از شرکت های معتبر و دریافت نیز شرح داده شد.

مجموعه کارخانه های سیلیس میکرونیزه ایران در استان همدان،شرکت سیلیس همدان(تولید کننده پودر سیلیس خالص ، سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز) در سرتاسر ایران عزیز، از جنوب تا شمال از شرق تا غرب آماده همکاری و ارسال محصول به خریداران محترم می باشد.

خرید سیلیس میکرونیزه و خرید میکروسیلیس

بدلیل نوسان قیمت پودر سیلیس در ایران ، جهت دریافت قیمت روز سیلیس میکرونیزه با شماره 09355986868 تماس حاصل فرمائید.

از طریق لینک زیر می توانید برای بالا بردن اطلاعات خود درباره بتن سبک در ساختمان سازی مطالعه کنید.
اطلاعات بیشتر در بتن سبک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
amirsam
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *