بهترین سیلیس فوق ممتاز ایران [ خرید و کاربرد ]

سیلیس فوق ممتاز

سیلیس فوق ممتاز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سیلیس فوق ممتاز به دلیل خلوص بالای 99/9 درصد در شیشه سازی و به طور ویژه در بلور و کریستال کاربرد داردم.دلیل آن هم دانه بندی دقیق این نوع از سیلیس می باشد که تولید کننده های سیلیس در مرکز سیلیس میکرونیزه آنرا تولید می کنند.سیلیس فوق ممتاز در بلور و کریستال بطور خالص 70درصد از مواد اولیه آنها را تشکیل می دهد که اگر از نوع سیلیس دیگری استفاده شود رنگ بلور تغییر می یابد.

خرید سیلیس فوق ممتاز از فروشگاه اینترنتی سیلیس ایران

از سیلیس میکرونیزه نیز در صنعت شیشه سازی استفاده می گردد اما سیلیس فوق ممتاز بسیار کاربردی تر است.در این مقاله قصد داریم درباره سیلیس شیشه سازی ،کاربرد و خرید سیلیس فوق ممتاز و چگونگی قیمت گذاری سیلیس فوق ممتاز در مرکز خرید و فروش سیلیس ایران بیشتر صحبت کنیم.

کاربرد سیلیس فوق ممتاز

کاربرد سیلیس فوق ممتاز همانطور که گفته شد در شیشه سازی و بلور و کریستال بیشترین و مفیدترین کاربرد را دارد.دلیل آن هم خلوص بالای آن می باشد که دارای کمترین ناخالص بوده و آهن درون آن تقریباً صفر می باشد.سیلیس فوق ممتاز در ارتباطات نیز مصارف موثری دارد که یکی از آنها کاربرد سیلیس فوق ممتاز در فیبر نوری می باشد.

کاربرد سیلیس با کیفیت فوق ممتاز در شیشه سازی

سیلیس با کیفیت فوق ممتاز ، سیلیس دانه بندی شده ای با خلوص بالای 99 درصد است که از دو عنصر اصلی سیلیس و اکسیژن تشکیل شده است. میزان بالای سیلیس و اکسیژن آن طیف وسیعی از خواص را به همراه دارد که یکی از کاربردهای سیلیس فوق ممتاز تولید شیشه است .البته از سیلیس ممتاز نیز در صنعت شیشه استفاده می شود ولی تنها دلیل استفاده از سیلیس با خلوص بالای 99/5 درصد،خالص بودن است که ناخالصی آن تقریباٌ صفر است.

کاربرد سیلیس فوق ممتاز باکیفیت در بلور و کریستال

سیلیس یا همان سیلیس منبع اصلی دی اکسید سیلیکون است که در ساخت شیشه ضروری است.تنها سیلیس مناسب برای مصرف شیشه و بلور سیلیس فوق ممتازمی باشد که برای ساخت شیشه باید نسبت بسیار بالایی از سیلیس (بالای 98٪) در ترکیب آن وجود داشته باشد.به همین دلیل است که اکثر رسوبات ماسه برای تولید شیشه از خلوص کافی برخوردار نیستند.

تخمین زده می شود که سیلیس با کیفیت فوق ممتاز که نیازهای شیمیایی و فیزیکی بسیار بالای صنعت شیشه را برآورده می کند ، کمتر از 1 درصد از 50 میلیارد تن مواد معدنی است که هر ساله استخراج می شود.دلیل این الزامات طاقت فرسا این است که خلوص سیلیس فوق ممتاز به طور مستقیم بر شفافیت ، استحکام و دوام شیشه تأثیر می گذارد.

کاربرد سیلیس فوق ممتاز در شیشه های ساختمانی

به عنوان مثال ، تنها محصولات شیشه ای که با سیلیس با کیفیت بالا یعنی فوق ممتاز تولید می شوند می توانند شرایط دید مطلوب شیشه جلو اتومبیل را برآورده کنند.به طور مشابه ، فقط شیشه های ساختمانی که از ماسه سیلیس با کیفیت بالا ساخته شده اند می توانند مشخصات انتقال نور و حرارت را بدون آسیب رساندن به دوام و ایمنی برآورده کنند.

بسته به سیلیس دانه بندی شده فوق ممتاز ،عناصر بسیاری در تولید شیشه دخالت دارند. برای مثال ، برخی عناصر یا مواد شیمیایی مخلوط با سیلیس فوق ممتاز می توانند رنگ شیشه را تغییر دهند. خواص شیشه همچنین می تواند بر اساس نحوه تولید و فرآیندهای بعدی شکل گیری آن تغییر کند. برای تقویت شیشه ، تولید کنندگان می توانند از حرارت برای گرم کردن و سرد کردن سریع آن استفاده کنند.

سیلیس میکرونیزه در بسیاری از صنایع کاربرد دارد.برای اطلاع از کاربردهای سیلیس میکرونیزه می توانید از طریق لینک زیر آنرا مطالعه نمائید.
اطلاعات بیشتر در کاربرد سیلیس میکرونیزه

کاربرد سیلیس فوق ممتاز

خواص سیلیس فوق ممتاز و مناسب بودن آن برای شیشه سازی چیست؟

برای استفاده مناسب در تولید شیشه ، پودر سیلیس خالص باید از نظر شیمیایی خالص باشد (حاوی بیش از 95٪ دی اکسید سیلیکون) و اندازه مناسب (دارای اندازه دانه بین 0.075 تا 1.18 میلی متر) و رنگ سفید باشد که تنها سیلیس فوق ممتاز این مشخصات را داراست.

این الزامات سطح بالا به این معناست که تنها رسوبات ماسه سیلیس با کیفیت فوق ممتاز، از منابع خاص برای استفاده در صنعت شیشه مناسب است. که شامل دریاچه ، رودخانه ، ساحل فسیلی و ذخایر باد می شود. استخراج سنگ سیلیس نیز به مهارت و شایستگی بالایی از طرف تامین کننده نیاز دارد.

چرا سیلیس در شیشه سازی مورد استفاده قرار می گیرد؟

جواب ساده است ،بدلیل اینکه سیلیس ،دی اکسید سیلیکون (SiO2) مورد نیاز برای فرمولاسیون شیشه را تأمین می کند و به همین دلیل سیلیس فوق ممتاز را جزء اصلی در انواع شیشه های استاندارد و تخصصی( بلور و کریستال) می کند. اگرچه تولید شیشه به انواع مختلفی از کالاها نیاز دارد ،اما سیلیس بیش از 70 درصد وزن نهایی آن را تشکیل می دهد. خلوص سیلیس ،تعیین کننده اصلی رنگ ، شفافیت و استحکام شیشه تولید شده است.

مراحل تولید شیشه از سیلیس فوق ممتاز

سیلیس با کیفیت بالا بصورت فوق ممتاز ،حدود سه چهارم از مواد اولیه مورد استفاده در فرآیند تولید شیشه را تشکیل می دهد. یک چهارم دیگر آن از سودا ، سنگ آهک و مواد شفاف کننده به همراه درصدی شیشه بازیافتی تشکیل شده است. در زیر فرایند ساخت شیشه تخت است که معمولاً با سیلیس تولید می شود:

  1. اجزای اصلی شامل سیلیس فوق ممتاز ، سنگ آهک ، سودا و شیشه بازیافت شده وزن شده و دسته بندی می شوند.
  2. مواد اولیه دسته ای وارد کوره ای می شوند که دمای آن تا 1600 درجه سانتی گراد می رسد و ذوب می شود.
  3. شیشه مذاب روی حمامی از قلع مذاب “شناور” می شود و از طریق ماشین های نورد در جایی که صاف می شود کشیده می شود.
  4. شیشه مذاب حمام قلع مذاب را ترک می کند و تا دمای 600 درجه سانتی گراد سرد می شود.
  5. از غلطک ها عبور می کند و می توان آن را به روش قابل پیش بینی برش داد و کار کرد.

اندازه دانه بندی سیلیس، یک عامل کلیدی در تولید شیشه است ، زیرا دانه های بسیار درشت ممکن است در کوره ذوب نشده و منجر به ایجاد لکه در محصول نهایی شود. از سوی دیگر ، دانه های بسیار ریز می توانند در جریان هوای کوره مکیده و از بین بروند.

یکی دیگر از عوامل کلیدی در این فرایند خود سیلیس فوق ممتاز است ، با سطوح مختلف اکسید آهن ، کروم و سایر فلزات برای تولید رنگهای مختلف شیشه. همه اینها به شدت کنترل می شوند تا اطمینان حاصل شود که شن و ماسه نیازهای شیشه ساز و مصرف کننده نهایی را برآورده می کند.

سیلیس دانه بندی در بسیاری از صنایع کاربرد دارد.اطلاعات بیشتری درباره سیلیس و کاربردهای آن در لینک زیر وجود است.
اطلاعات بیشتر در سیلیس چیست ؟

سیلیس شیشه سازی در چه دمایی ذوب می شود؟

اگر بخواهیم ساده عرض کنیم، شیشه ماسه ای است که ذوب شده و از نظر شیمیایی تغییر شکل داده است. گرمای لازم برای تبدیل سیلیس  از حالت جامد به حالت مایع (در نهایت تبدیل به شیشه) بسیار گرمتر از هر روز آفتابی است. برای ذوب شدن سیلیس ، آن را تا حدود 1700 درجه سانتی گراد (3090 درجه فارنهایت) حرارت می دهند.

از کانال مرکز سیلیس ایران در آپارات دیدن فرمایید.

خرید سیلیس فوق ممتاز از مرکز سیلیس میکرونیزه ایران

همکاران ما در مرکز سیلیس میکرونیزه ایران در زیرمجموعه های خود در شرکت سیلیس همدان همواره متعهد به بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی خود (پودر سیلیس میکرونیزه ، سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز ) می باشند.

خرید سیلیس میکرونیزه از مرکز سیلیس ایران

جهت خرید سیلیس میکرونیزه از مرکز سیلیس میکرونیزه ایران می توانید با ورود به فروشگاه اینترنتی سیلیس و انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام به خرید آنلاین سیلیس نمائید.

قیمت سیلیس فوق ممتاز در مرکز سیلیس ایران

کلیه خریداران و مصرف کنندگان پودر سیلیس و سیلیس دانه بندی شده می توانند از طریق لینک خرید سیلیس میکرونیزه در منوی اصلی و یا اطلاع از قیمت های سیلیس فوق ممتاز و ممتاز و پودر سیلیس میکرونیزه سفید از طریق تماس با مجموعه،اطلاعات لازم را کسب نمایند.

خرید سیلیس میکرونیزه و خرید میکروسیلیس

بدلیل نوسان قیمت پودر سیلیس در ایران ، جهت دریافت قیمت روز سیلیس میکرونیزه با شماره 09355986868 تماس حاصل فرمائید.

جهت اطلاعات بیشتر درباره صنعت شیشه سازی و استفاده سیلیس فوق ممتاز در شیشه و بلور می توانید وارد لینک زیر شوید.
اطلاعات بیشتر در آشنایی با صنعت شیشه سازی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای
amirsam
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • محمدرضا سرافراز ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۳ ب٫ظ

    آیا کاربرد سیلیس فوق ممتاز فقط در شیشه و بلور است؟
    در تصفیه آب هم از سیلیس فوق ممتاز استفاده می شود؟
    ممنون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *