کاربرد سیلیس میکرونیزه [صنعت و زندگی]

کاربرد سیلیس میکرونیزه ، کاربرد پودر سیلیس

سیلیس میکرونیزه چیست و چه کاربردی دارد ؟

پودر سیلیس میکرونیزه پودری سفید و خالص می باشد که با پیشرفت تکنولوژی رفته رفته مشخص شد که کاربرد فراوانی در زندگی و صنعت دارد .از معدود مواد معدنی پر کاربرد می باشد که از سنگ سیلیس تولید می شود.پس از خرد شدن (میکرونیزه سازی) سیلیس توسط آسیاب و سپس جداسازی و مش بندی برای هر صنعت، طبق کاربرد های سیلیس میکرونیزه عمل بسته بندی سیلیس انجام می گیرد.

خرید سیلیس میکرونیزه از مرکز پودر سیلیس ایران

مرکز سیلیس میکرونیزه ، اولین و بزرگترین مرکز خرید و فروش سیلیس در ایران می باشد که کلیه خریداران و مصرف کنندگان سیلیس میتوانند از طریق فروشگاه اینترنتی سیلیس میکرونیزه و دانه بندی با ورود به لینک خرید پودر سیلیس میکرونیزه اقدام به ثبت سفارش و خرید آنلاین سیلیس نمایند.

کاربرد سیلیس میکرونیزه

برای نمونه، کاربرد سیلیس میکرونیزه در لعاب سازی کاشی و سرامیک اطراف ما و یا در کشاورزی برای مصرف در کود برنج ، کاربرد سیلیس در سنگ مصنوعی برای تزئینات داخل منزل یا همین رنگ و لعاب داخل خانه ، در ساختمان سازی برای بتن و سیمان یا در یکی ار پرمصرف ترین وسایلی که اصلاً تصورش را نمی کنید در همین شوینده ها و پاک کننده ها و حتی در خمیر دندان کاربرد بسزایی دارد.

برخی از کاربرد های سیلیس میکرونیزه شرح داده شد که تنها بخش کوچکی از مصارف پودر سیلیس خالص می باشد.در ادامه سایر کاربردها و بیشترین کاربرد سیلیس میکرونیزه در صنایع و نیز خرید سیلیس میکرونیزه برای کاربردهای مختلف در مرکز سیلیس میکرونیزه ایران شرح داده خواهد شد.

سیلیس میکرونیزه سفید

کاربرد سیلیس میکرونیزه در لعاب کاشی و سرامیک

به نظر شما کاربرد سیلیس میکرونیزه در کدام صنایع بیشتر است ؟ اطراف ما پر از اشیایی است که کاربرد سیلیس میکرونیزه در آن کاملا قابل لمس است.برای مثال همین کاشی و سرامیک که سیلیس میکرونیزه در لعاب کاشی و سرامیک مصرف می شود و بعنوان یکی از مصارف سیلیس در ساختمان به شمار می رود.

البته بیشترین کاربرد سیلیس میکرونیزه را در لعاب کاشی و چسب کاشی بعنوان مقاوم کننده کاشی و جلوگیری از شکنندگی سرامیک می توان ارزیابی کرد.

کاربرد سیلیس در لعاب - سیلیس لعاب سازی - سیلیس میکرونیزه لعاب

دانستنی های بیشتری درباره کاربرد سیلیس میکرونیزه در لعاب کاشی و سرامیک را می توانید در لینک زیر مشاهده و مطالعه فرمائید.
اطلاعات بیشتر در  کاربرد سیلیس در لعاب سازی

کاربرد سیلیس میکرونیزه در رنگ سازی

سیلیس میکرونیزه در رنگ سازی به عنوان شفاف کننده و به عنوان یک ماده مات کننده روی لاک ، پلی اورتان ، اپوکسی ، الکید ، رنگ فلزی و جوهر استفاده می شود. ویژگیهای سیلیس میکرونیزه برای ایجاد جلوه ، داشتن ثبات عالی درخشندگی ، داشتن لایه سطحی صاف ، عدم شکل گیری کیک سفت با بارندگی در رنگ و غیره است.

 › مزایای سیلیس میکرونیزه برای صنعت رنگ سازی

  1. ویژگی شفافیت خوب
  2. پراکندگی آسان
  3. مقاومت عالی در برابر خط و خش و ضربه.
  4. انعطاف پذیری بالا

 › سیلیس میکرونیزه در رنگها برای چه مواردی استفاده می شود؟

سیلیس میکرونیزه در رنگها و روکشها به عنوان یک افزایش دهنده فوق العاده عمل می کند. در رنگهای معماری ، پرکننده های سیلیس میکرونیزه دوام و ماندگاری رنگ و مقاومت در برابر خاک ، کپک ، ترک خوردگی و هوازدگی را افزایش می دهند.

علاوه بر این ،مهمترین ویژگیهای کاربرد سیلیس میکرونیزه را در رنگها می توان بازتاب ، روشنایی و سازگاری رنگ برای هرگونه استفاده در مقیاس بزرگ عنوان کرد. بنابراین پودر سیلیس  صنعتی در جلوگیری از فرسوده شدن و کثیف شدن ساختمان ها ، ماشین ها و … که در اطرافمان می بینیم نقش بسیار کلیدی دارد.

کاربرد سیلیس در رنگ سازی - سیلیس میکرونیزه رنگ سازی

دانستنی های بیشتری درباره کاربرد سیلیس در رنگ سازی موجود است که می توانید در لینک زیر مشاهده فرمائید.
اطلاعات بیشتر در کاربرد سیلیس در رنگ سازی

کاربرد سیلیس در کشاورزی

در زندگی قطعاً به موضوعاتی از این قبیل برخورد کرده اید که :

 › کاربرد سیلیس در کشاورزی چیست؟

سیلیس در کشاورزی جهت استفاده در کود سیلیس پودری در تقویت دیواره سلولی گیاهان که به رشد ساقه کمک می کند و در برابر آفات و بیماری ها به گیاه مقاومت نشان می دهد، مصرف می کنند.

 › سیلیس کود پودری چیست و چگونه تولید می شود؟

پودر سیلیس معمولاً به عنوان کود به گیاهان اضافه می شود که می تواند در حالت مایع یا جامد باشد و در زمان کاشت استفاده می شود ، اما می توان آن را در هر زمان در طول فصل رشد اعمال کرد.

 › نقش سیلیس در گیاهان چیست؟

از آنجا که سیلیس بصورت فراوان در پوسته زمین وجود دارد ، بسیاری از گیاهان می توانند سیلیس را در غلظت های زیاد ،در مقادیری مشابه درشت مغذی ها از طریق ریشه به عنوان اسید سیلیکیک جذب کنند.

کاربرد سیلیس در کشاورزی - سیلیس میکرونیزه کشاورزی - سیلیس کشاورزی

دانستنی های بیشتری درباره کاربرد سیلیس میکرونیزه در کشاورزی وجودر دارد که می توانید در لینک زیر مطالعه فرمائید.
اطلاعات بیشتر در کاربرد سیلیس میکرونیزه در کشاورزی

کاربرد سیلیس در سنگ مصنوعی

کاربرد سیلیس میکرونیزه در سنگ مصنوعی همچون سایر کاربردهایی که ذکر شد نیز مصرف دارد.قبل از آنکه بگوئیم پودر سیلیس در کجای سنگ مصنوعی کاربرد دارد ابتدا باید پرسید که :

  • سنگ مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟
  • سنگ مصنوعی چگونه ساخته می شود؟
  • سنگ مصنوعی از چه موادی تشکیل شده است؟
  • آیا تولید سنگ مصنوعی از سیلیس به صرفه است؟

کاربرد سیلیس در سنگ مصنوعی

کاربرد سیلیس در چسب کاشی

به نظرشما آیا چسب کاشی حاوی سیلیس است؟ جواب قطعاً بله است زیرا پودر سیلیس میکرونیزه یک ماده اولیه مهم برای تولید چسب کاشی به شمار می رود که به عنوان پرکننده و افزودنی به ملات آن اضافه می گردد.

از این رو، چسب کاشی و سرامیک برای چسباندن کاشی و سرامیک بزرگ یا کاشی و سرامیک آهکی با جذب آب کم مناسب است. علاوه بر این ، چسب کاشی و سرامیک بسیار محکم و دارای چسبندگی قوی می باشد.

سیلیس بدلیل خاص بودن و کاربردی بودن در بسیاری از صنایع کاربرد دارد.اطلاعات بیشتری درباره سیلیس میتوانید از لینک زیر دریافت نمائید.
اطلاعات بیشتر در سیلیس چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد ماسه سیلیس در ریخته گری

معمولاً ماسه سیلیس در ریخته گری با نقطه ذوب بالا 160 درجه سانتیگراد  استفاده می شود که ماسه سیلیس به طور معمول در کوره با درجه حرارت بالا متخلخل می شود. با این حال ، سیلیس با محتویات کلسیم ، آلومینیوم ، منیزیم و کلر و غیره می تواند یوتکتیک های نقطه ذوب پایین را تشکیل دهد.
سیلیس و مخلوطی از گچ ،کائولن و آب ، اجزای اصلی مورد استفاده در ترکیب قالب های کوره ریخته گری را تشکیل می دهند. با این حال ، سیلیس مورد استفاده برای این نوع قالبها دارای گرانولومتری بسیار خوب (37-74 میکرومتر) است.

کاربرد سیلیس در ریخته گری - سیلیس ریخته گری

بنابراین ،ماسه سیلیس میکرونیزه به عنوان جایگزینی سالم تر و ارزان تر در ترکیب قالب ریخته گری محسوب می شود، که بهتر از ماسه دریا و رودخانه (300-700 میکرومتر) می باشد.

مطالب جذاب تری از کاربرد ماسه سیلیس میکرونیزه در ریخته گری در لینک زیر برای شما فراهم است.
اطلاعات بیشتر در کاربرد سیلیس در ریخته گری

کاربرد سیلیس در خمیر دندان

این روزها بیشتر افراد از دندانهای حساس رنج می برند. لذا برای تسکین درد ،تولیدکنندگان خمیر دندان به طور فزاینده ای به سیلیس میکرونیزه خالص تکیه می کنند که به آن سیلیس هیدراته نیز می گویند.

 › سیلیس هیدراته چیست؟

← سیلیس هیدراته در خمیردندان یک ماده رایج است که در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی از جمله لوازم آرایشی نیز یافت می شود. این ماده ساینده ، جاذب و حجیم کننده در فرمول محصولات مراقبت شخصی است و برای استفاده در خمیر دندان کاملاً ایمن است.

 › مزایای خمیر دندان حاوی سیلیس چیست ؟

← خمیردندان های حاوی پودر سیلیس خالص همراه با مسواک زدن ، برای تمیز کردن دندان ها ، کنترل تجمع پلاک ها و مزایای ضد پوسیدگی استفاده می شود.

کاربرد سیلیس در خمیر دندان

جهت مطالعه بیشتر درباره سیلیس هیدراته و کاربرد سیلیس میکرونیزه در خمیر دندان وارد لینک زیر شوید.
اطلاعات بیشتر در کاربرد سیلیس در خمیر دندان

سایر کاربردهای سیلیس میکرونیزه

در قسمت بالا تنها گوشه ای از بیشترین کاربردهای سیلیس میکرونیزه برای شما شرح داده شد.مصارف پودر سیلیس در صنایع دیگری نیز وجود دارد. مثلاً کاربرد سیلیس میکرونیزه در آتش نشانی مورد استفاده در کپسول های آتش خاموش کن ،کامپوزیت و فایبر گلاس ، پودر سیلیس در ساختمان و افزودنی های بتن ،مجسمه سازی ،صنعت فولاد ،تصفیه آب ،تصقیه آب استخر ، کاشی و سرامیک ، شوینده ها و پاک کننده ها ، لاستیک و سیم و کابل و … که در آینده توصیحاتی داده خواهد شد.

و در کلام آخر

تلاش ما در مرکز سیلیس میکرونیزه ایران در این مقاله بر این بود ابتدا این پرسش را پاسخ دهیم که اولاً سیلیس میکرونیزه چیست و ثانیاً کاربرد سیلیس میکرونیزه در کجای زندگی ما و صنایع مشهود است ،مشاهده روند تولید پودر سیلیس توسط تولید کنندگان پودر سیلیس و استخراج سنگ ار معدن سیلیس ، بسته بندی سیلیس ، فروش پودر سیلیس و نیز ورود به لینک خرید پودر سیلیس شرح داده شد.

مجموعه کارخانه های سیلیس میکرونیزه ایران در استان همدان، شرکت سیلیس همدان (تولید کننده سیلیس میکرونیزه ، سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز) در سرتاسر ایران عزیز، از جنوب تا شمال از شرق تا غرب آماده همکاری و ارسال محصول به خریداران محترم می باشد.

از طریق لینک زیر می توانید آمار صادرات سیلیس و مواد معدنی کشور را به تفکیک و در سال های مختلف مشاهده نمائید.
اطلاعات بیشتر در سازمان توسعه تجارت ایران

خرید سیلیس میکرونیزه و خرید میکروسیلیس

بدلیل نوسان قیمت پودر سیلیس در ایران ، جهت دریافت قیمت روز سیلیس میکرونیزه با شماره 09355986868 تماس حاصل فرمائید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای
amirsam
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *