پودر میکرونیزه سیلیس پرکاربرد در صنایع و مشاغل

پودر سیلیس در مشاغل - پودر سیلیس میکرونیزه در کسب و کارها

پودر سیلیس برای تمامی صنایع

این مقاله درباره پودر سیلیس میکرونیزه می باشد و تهیه شده در مرکز سیلیس میکرونیزه می باشد و فقط بدلیل بالا بردن سطح اطلاعات کسانی است که در کسب و کار خود از پودر سنگ های مختلف استفاده می کنند و هنوز درباره مصرف پودر سیلیس میکرونیزه در حرفه یا محصول تولیدی خود اطلاع چندانی ندارند. برای بالابردن دانش خود جهت استفاده بهینه از این پودر خارق العاده و البته نسبتاً ارزان (در ایران) تا آخر این مطلب را بخوانید.
برای اینکه خواننده مطلب اطلاعات مختصری درباره سیلیس میکرونیزه و کاربردهای پودر سیلیس کسب نماید توضیحات مختصری را بیان می کنیم.

پودر سیلیس میکرونیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر سیلیس از سنگ معدنی سیلیس بوجود می آید که دلیل نام گذاری آن به میکرونیزه نیز بدلیل اندازه آن به میکرون می باشد که با نام پودر سیلیس میکرونیزه شناخته می شود.البته سنگ سیلیس برای تبدیل به پودر سیلیس مراحلی را در کارخانه سیلیس میکرونیزه پشت سر میگذارد که در این مبحث قصد توضیح آن را نداریم.

برای مطالعه در مورد نحوه تولید پودر سیلیس و مش بندی های سیلیس میکرونیزه از طریق لینک زیر اطلاعات مفیدتری می توانید کسب کنید.
اطلاعات بیشتر در کارخانه سیلیس میکرونیزه

کاربردهای پودر سیلیس میکرونیزه در کدام مشاغل و صنایع می باشد؟

انواع و اقسام کاربرد پودر سیلیس در مشاغلی چون تولید لعاب کاشی و سرامیک ، تولید خمیر پلیمر سرامیکی ، سنگ مصنوعی و رزین ، صنعت رنگ سازی ، کود کشاورزی ، چسب سازی و تولید چسب کاشی و سرامیک ، کاغذ و کارتن سازی ، مجسمه های پلی استر ، کاربرد در بتن و سیمان در ساختمان ، قالب های ریخته گری پلی استری ، ورق های کامپوزیت و فایبرگلاس ، شوینده ها و بسیاری از کسب وکارهای دیگر…

تعدادی از این مشاغل و حرفه هایی که با پودر سیلیس در آمیخته شده اند را مختصراً توضیح می دهیم.

1- کسب و کار تولید سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی (معادل واژه انگلیسی Artificial stone) ترکیبی از سنگ‌ های طبیعی با مواد افزودنی دیگر از جمله پودر سیلیس است که دیگر مواد اولیه سنگ مصنوعی شامل ترکیباتی نظیر سیمان و افزودنی های پلیمری است که سبب کاهش وزن و نصب سریع تر در آن ها می شود.

کاربرد پودر سیلیس در سنگ مصنوعی - پودر سیلیس سنگ مصنوعی

پودر سیلیس چه کمکی به ساخت سنگ مصنوعی می کند؟

معمولاً از پودرها و موادی طبیعی و معدنی ﺑﺮای ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺳنگ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ ﺑﻜﺎر ﻣﻲبرند به گونه ای ﻛـﻪ محصول نهایی ﺑـﺮای استفاده در نمای داخلی و خارجی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن چه در ﻛﻒ و ﭼﻪ در ﻧﻤﺎ مناسب ﺑﺎﺷﺪ. فناوری ترکیبی وﻳﺒـﺮه-ﭘـﺮس با ﺑﻜـﺎر ﺑﺮدن ﻣﻮاد طبیعی و معدنی ﺳﻨﮓ در ﺗﺮﻛﻴﺐ آن از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺮﻣﺮﻫﺎ، ﺳﻨﮕﻬﺎی کلیستی، ﮔﺮاﻧﻴﺖﻫﺎ، و سنگ ﺳﻴﻠﻴـس (پودر سیلیس) ﺑـﻪ ﻫﻤﺮاه ﺳﻴﻤﺎن و ﻣﻘﺪار کمی آب خواصی ﺑﻪ ﺳﻨﮓ می‌دهد ﻛﻪ %۷۵ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﻮاص ﺳﻨﮓ طبیعی را دارا ﺑﺎﺷـﺪ.

2- کارگاههای مجسمه سازی پلی استر

مجسمه سازی شاخه‌ای از هنرهای تجسمی است که به شکل دادن اشیا با مصالح مختلف از جمله پودر سیلیس سفید می‌پردازد. در واقع هنر مجسمه سازی یا تندیسگری فرایندی است که به خلق یک پیکر سه بعدی می‌انجامد.کاربرد سیلیس در مجسمه سازی - پودر سیلیس مجسمه سازی - پودر سیلیس پلی استر

چرا از پودر سیلیس خالص در مجسمه سازی استفاده می کنند؟

پودر سیلیس میکرونیزه یکی از مواد اولیه و اصلی برای تهیه مجسمه است. البته مجسمه ها با مواد مختلف چوبی ، پلیمری ، سنگی و الیاف مصنوعی قابل تولید هستند ، اما یکی از اصلی ترین و راحت ترین مواد اولیه برای این منظور ، استفاده از پودر سیلیس خالص برای مجسمه سازی است و دلیل آن هم خلوص 99/99درصدی آن می باشد. کاربرد پودر سنگ سیلیس به جز مجسمه سازی در دیگر امور هنری نظیر پتینه کاری روی سنگ و چوب و شیشه ، ساخت گل مصنوعی و خلق تابلو نقش برجسته نیز می باشد.

3- حرفه های مرتبط با چسب سازی و بخصوص چسب کاشی

از چسب کاشی و چسب سرامیک که اغلب بصورت پودری می باشد به جهت نصب کاشی ، سرامیک و سنگ روی سطوح صاف و آجر استفاده می شود که تا همین چند سال قبل از روشهایی مانند دوغاب یا ملات سیمان و ماسه برای نصب انواع کاشی و سرامیک ها استفاده میشد. امروزه انواع چسب کاشی و چسب سرامیک با فرمولاسیون های مختلف که پودر سیلیس یکی از مواد تاثیرگذار آنها می باشد روانه بازار شده اند.

کاربرد پودر سیلیس در چسب کاشی - سیلیس چسب - چسب سیلیس - سیلیس در چسب کاشی و سرامیک

مزایای استفاده از پودر سیلیس میکرونیزه در چسب کاشی و سرامیک چیست؟

مزایای مصرف پودر سیلیس در مواد اولیه چسب کاشی و سرامیک چه نوع پودری و چه نوع خمیری باعث گردیده تا کارخانه های تولیدی چسب به طرف پودر سیلیس خالص و میکرونیزه سوق پیدا کنند که مورد استقبال فعالان صنعت ساختمان نیز قرار گرفته است.
مصارف پودر سیلیس در چسب کاشی ، هم چسبندگی را تا حد بسیار بالایی افزایش داده و نیز مقاومت چسب را تا حد زیادی بالا برده است.همچنین وزن بسیار کم بابت سبک‌سازی کف و همچنین بدنه در هنگام نصب بر روی نما در مقایسه با ملات ساده که باعث مقاومت بیشتر در برابر لرزش‌ها و ضربه‌های ناگهانی و فشار بالا می‌شود.

4- تولیدکنندگان آجرهای پازلی (بلوکی و لگویی)

آجر پازلی که امروزه استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده از مزایای مختلفی برخوردار است.یکی از مزایای ارزشمند اهمیت آجر های پازلی در ساختمان سازی این است که کار کردن با آن بسیار تمیز و مرتب و همچنین راحت و آسان است که این امر باعث کاهش تعداد نفرات می شود؛ به گونه ای که حتی یک نفر هم بدون نیاز به کمک قادر به ساخت یک سازه می باشد.

پودر سیلیس آجر پازلی - کاربرد سیلیس در آجر پازلی - سیلیس آجر

آیا پودر سیلیس در آجر پازلی کاربرد دارد؟

کاربرد پودر سیلیس میکرونیزه در آجر پازلی ضمن سبک شدن وزن آجر ، مقاومت آن را نیز به دلیل معدنی بودن پودر سیلیس افزایش می دهد که همین باعث می شود وزن کلی سازه ساختمانی نیز کاهش یافته و قدرت ساختمان در مقابل تحمل زلزله افزایش می یابد.از مزیت های دیگر کاهش هزینه حمل و نقل بواسطه کاهش وزن آجر می باشد .

خرید پودر سیلیس تمامی مشاغل و کارگاهها

کلیه مشاغل و حرفه و کارگاههایی که از پودر سیلیس مصرف می کنند می توانند از طریق خرید پودر سیلیس میکرونیزه ، پودر خود را بصورت آنلاین ثبا سفارش نموده و در کمترین زمان محصول خود را دریافت نمایند.

مرکز خرید پودر سیلیس

مرکز پودر سیلیس ، مرکز خرید پودر سیلیس میکرونیزه در ایران دارای مجموعه ای از شرکتهای تولید کننده سیلیس میکرونیزه می باشد که از سراسر ایران تامین کننده پودر سیلیس این مجموعه می باشند. لذا برای خرید پودر سیلیس برای مشاغلی چون سنگ مصنوعی ، مجسمه سازی پلی استر و پلیمری ، چسب سازی در کاشی و سرامیک ، آجرهای پازلی ساختمان و … می توانند از طریق فروشگاه اینترنتی سیلیس بصورت آنلاین اقدام نمایند.

خرید سیلیس میکرونیزه و خرید میکروسیلیس

بدلیل نوسان قیمت پودر سیلیس در ایران ، جهت دریافت قیمت روز سیلیس میکرونیزه با شماره 09355986868 – 09183511076 – 08132312334 تماس حاصل فرمائید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
amirsam
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *