کشف اثر انگشت با پودر سیلیس میکرونیزه [ذرات سیلیس]

ذرات پودر سیلیس میکرونیزه در اثر انگشت

پودر سیلیس میکرونیزه چیست و چه کاربردی در تشخیص اثر انگشت دارد؟

پودر سیلیس میکرونیزه پودری خرد شده توسط آسیاب بصورت مصنوعی، آمورف، متخلخل و اسیدی است که اندازه آن از 2 میکرون تا 20 میکرون متغیر است و در طیف فوق وسیعی از صنایع کاربرد دارد که در این مبحث نمی گنجد.

خرید پودر سیلیس میکرونیزه برای صنایع کاربردی

خرید سیلیس از مرکز سیلیس میکرونیزه ایران بصورت آنلاین و اینترنتی برای تمامی خریداران و مصرف کنندگان سیلیس در کشور از جمله فروشندگان سیلیس میکرونیزه در تهران ، همدان ، اصفهان ، شیراز ، کرمان ، تبریز ، مشهد ، کرج ، یزد ، قزوین و شهرهای دیگر از طریق لینک خرید سیلیس میکرونیزه از هم اکنون فراهم می باشد.

پودر سیلیس میکرونیزه چه کمکی به تشخیص اثر انگشت می کند؟

اثر انگشت، اگرچه هنوز یکی از بهترین ابزار ممکن برای شناسایی افراد است، اغلب در طول فرآیند بازیابی از بین می رود. استفاده موفقیت‌آمیز از اثر انگشت توسعه‌یافته برای شناسایی متکی بر تضاد بین برجستگی‌ها و زیرلایه است که امکان تشخیص و مشخصه‌سازی جزئیات را فراهم می‌کند.

پودر سیلیس میکرونیزه [نانوذرات سیلیکا (SNP)] با استفاده از عملیات ترموشیمیایی سنتز و با رنگ‌های طبیعی ترکیب شدند. فوتولومینسانس پودرها با استفاده از میکروسکوپ الکترونی ، تجزیه و تحلیل و توسط اشعه ایکس و منبع نور جایگزین پزشکی قانونی ثبت و مشخص شد.که در نتیجه اثربخشی نوع فلورسنت پودرهای سیلیس با ایجاد اثر انگشت نهفته بر روی بسترهای چند رنگ مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

کشف اثر انگشت پنهان با استفاده از سیلیس میکرونیزه یا همان نانو پودر سیلیکا به دلیل اینکه پودری خرد شده است و نیز از جهت این که هزینه تولید پودر سیلیس پایین و در نتیجه درجه کیفی آن بالا است ، از نظر استراتژیک دارای اهمیت بالایی است. با این حال، لازم است روشهای مصرف نانوذرات سیلیس برای استفاده از آنها در روش گردگیری پودری بهینه شود.

سیلیس میکرونیزه در بسیاری از صنایع کاربرد دارد که می توانید از طریق لینک زیر مواردی از کاربردهای پودر سیلیس را مشاهده کنید.
اطلاعات بیشتر در کاربرد پودر سیلیس میکرونیزه

تشخیص اثر انگشت با پودر سیلیس

تحقیقات بر روی پودر سیلیس میکرونیزه برای تشخیص اثر انگشت

در این آزمایش که توسط محققان سوئیسی انجام گرفت، اثر انگشت را روی سطح فویل آلومینیومی قرار دادند و سپس آن را در محلولی حاوی نانوذرات دی اکسید سیلیکون، که معمولاً به عنوان سیلیس شناخته می‌شود، فرو بردند. این نانوذرات سیلیس قبلاً در یک گروه کربوکسیل از اتم‌های کربن، هیدروژن و اکسیژن پوشش داده شده بودند.
در مرحله بعد، محققان رنگ مخصوص طراحی شده را روی نانوذرات سیلیس اضافه کردند که امکان تجسم آنها را در زیر طول موج خاصی از نور پس از اتصال آن به اثر انگشت فراهم می کرد. این تیم چندین بار این فرآیند را تکرار کرد تا ثابت کند که آنچه باعث جذب نانوذرات پودر سیلیس به باقی مانده اثر انگشت می شود پیوند شیمیایی است که بین گروه کربوکسیل که سیلیس را پوشانده بود.
پس از انتشار این مقاله، دانشمندان دیگری که در این زمینه کار می کنند به دانش دقیقی از نحوه عملکرد تکنیک های اثر انگشت نانوذرات پودر سیلیس دست پیدا کردند . این به تیم تحقیقاتی شانس بیشتری برای بهبود این روش‌های اساسی برای بهبود فرآیند تشخیص اثر انگشت داد.

از کاربردهای دیگر سیلیس یا همدان پودر سیلیکا میکرونیزه در صنعت لعاب سازی و کاشی و سرامیک است.
اطلاعات بیشتر در سیلیس میکرونیزه لعاب کاشی و سرامیک

این مقاله که در مجله علوم پزشکی قانونی مصر منتشر شد، توضیح می‌دهد که چگونه محققان توانستند روشی برای تشخیص اثر انگشت با استفاده از نانوذرات سیلیکا(پودر میکرونیزه سیلیس) فلورسنت کروی طراحی کنند که بر محدودیت‌های تکنیک‌های انگشت نگاری فعلی غلبه کرد.

این تکنیک جدید ممکن است به نرخ موفقیت بالاتری در تشخیص اثر انگشت در صحنه های جرم منجر شود. همچنین کاربرد دیگری از نانوذرات پودر سیلیس خالص را نشان می دهد و به فهرست طولانی استفاده از نانوذرات می افزاید. در آینده، ممکن است شاهد ظهور این روش پودر سیلیس فلورسنت به همراه سایر تکنیک های جدید با الهام از تحقیقات فعلی در تحقیقات پزشکی قانونی باشیم.

مرکز پودر سیلیس ایران

مرکز پودر سیلیس میکرونیزه ایران ، بزرگترین مرکز خرید و فروش سیلیس دانه بندی از جمله سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز و انواع سیلیس میکرونیزه پودری از نوع سیلیس میکرونیزه همدان و همچنین سیلیس میکرونیزه ممتاز و در جه یک و درجه دو می باشد که میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی سیلیس خریداری نمائید.

خرید سیلیس میکرونیزه و خرید میکروسیلیس

بدلیل نوسان قیمت پودر سیلیس در ایران ، جهت دریافت قیمت روز سیلیس میکرونیزه با شماره 09355986868 – 09183511076 – 08132312334 تماس حاصل فرمائید.

شاید از خود بپرسید که اثر انگشت چیست و چگونه می‌تواند در تشخیص هویت افراد کمک کند.پس مقاله زیر را مطالعه نمائید.
اطلاعات بیشتر در اختراع اثر انگشت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
amirsam
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *