تفاوت پودر سیلیس و میکرونیزه چیست؟ [انواع پودر میکرونیزه]

پودر میکرونیزه و پودر سیلیس

تفاوت پودر سیلیس و پودر میکرونیزه

سیلیس میکرونیزه چیست؟ از پودر شدن سیلیس و تبدیل آن به میکرون که به میکرونیزه معروف است بوجود می آید. پودر سیلیس یکی از مواد معدنی است که به میکرونیزه تبدیل می شود. سنگ های معدنی فراوان دیگری نیز در طبیعت وجود دارد که به پودر میکرونیزه تبدیل می شود.در مرکز سیلیس میکرونیزه ایران قصد داریم فرق پودر سیلیس و پودر میکرونیزه را در نحوه خرید و فروش پودرسیلیس و میکرونیزه ، کاربرد پودر میکرونیزه و سیلیس و نیز مرکز خرید آنها و قیمت گذاری هرکدام بیشتر صحبت کنیم ، پس همراه ما باشید.

خرید پودر سیلیس میکرونیزه از مرکز سیلیس ایران

مرکز سیلیس مرجع و مرکزی معتبر برای خرید سیلیس میکرونیزه در کشور می باشد. لذا خریداران سیلیس می توانند از طریق فروشگاه آنلاین سیلیس میکرونیزه اقدام به خرید و ثبت سفارش سیلیس بصورت آنلاین نمایند.

کاربرد پودر سیلیس در چه صنایعی است؟

پودر سیلیس به دلیل معدنی بودن و خالص بودن در صنایع زیادی کاربرد دارد که از جمله کاربرد سیلیس در کشاورزی ، لعاب سازی کاشی و سرامیک ، رنگ سازی ، چسب کاشی ، خمیردندان ، کامپوزیت و فیبرگلاس و بسیاری صنایع دیگر نام برد.

خرید و فروش پودر سیلیس میکرونیزه در کجاست؟

مرکز سیلیس ایران ، بعنوان مرجع خرید و فروش سیلیس در تهران ، اصفهان ، کرج ، قزوین ، شیراز ، مشهد ، تبریز و سایر شهرهای ایران می باشد که خریداران سیلیس میکرونیزه و دانه بندی می توانند بصورت مستقیم از کارخانه سیلیس ، خرید و به فروش و یا مصرف کنند.

خرید پودر میکرونیزه سیلیس

خرید پودر سیلیس میکرونیزه از مرکز سیلیس ایران هم از طریق ثبت سفارش اینترنتی و هم از طریق تماس با شرکتهای تولید کننده سیلیس میکرونیزه زیرمجموعه این مرکز امکان پذیر می باشد که بصورت مستقیم می توانید از کارخانه سیلیس خرید نمائید.

منظور از پودر میکرونیزه چیست؟

پودر میکرونیزه به طیف وسیعی از پودرهای معدنی اطلاق می شود که از سنگ سیلیس و دولومیت ، باریت ، فلدسپات گرفته تا در داروسازی و آرایشی و بهداشتی هم از میکرونیزه سازی بهره می برند. برای مثال وقتی گفته می شود که یک دارو میکرونیزه است ، این بدان معناست که اندازه ذرات آن به طور کلی کمتر از 50 میکرون است . وقتی یک API میکرونیزه می شود ، اندازه ذرات آن حدود 4 تا 10 برابر کوچکتر از ذرات معمولی دارو است.

معرفی انواع پودرهای میکرونیزه

تولید انواع پودرهای میکرونیزه معدنی از جمله کربنات کلسیم، دولومیت، باریت، سیلیس ،کائولن، تالک، بنتونیت، فلدسپات، میکا، فلورین،بازیافت لاستیک خودرو،هیدروکسید آلومینیوم،آلومینا و … با مشهای مختلف می باشد که در زیر قصد داریم به ویژگی و کاربردهای برخی از پر مصرف ترین ها اشاره کنیم.

1- پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

کربنات کلسیم پودری جامد و سفید رنگ است که فرمول شیمیایی آن CaCO3 که بطور فراوان یافت می شود و مهمترین کانی های آنرا می توان  آراگونیت ، سنگ آهک ، ماربل و تراورتن نامید.کربنات کلسیم در دو شکل کریستالی شناخته می شود.در صنایع گوناگون با نامهای دیگری همچون سنگ آهک ، کلسیت ، آراگونیت ، سنگ گچ، سنگ مرمر نیز معرفی میشود.

› کاربرد پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

پودر کربنات کلسیم در اثر حرارت به آهک تبدیل می شود که از آن در صنعت ساختمانی، صنعت استخراج آهن و تولید فولاد به عنوان کمک ذوب و برای تهیه کاربید کلسیم استفاده می شود. از آهک در کشاورزی برای اصلاح خاک استفاده می شود. کربنات کلسیم در پزشکی برای خنثی کردن اسید معده بکار می رود. از دیگر کاربردهای کربنات کلسیم با مشهای مختلف میتوان به استفاده آن جهت خوراک دام و طیور، صنایع لاستیک ، کامپاند، پی وی سی، تولید دی کلسیم فسفات اشاره نمود.

2- پودر میکرونیزه دولومیت

نوعی سنگ رسوبى تبخیرى است که کانى عمده تشکیل دهنده آن دولومیت (کربنات کلسیم منیزیم) است. کانی دولومیت که جز کانیهای دسته کربنات به شمار می رود، یک کربنات رومبوئدرال متعلق به سیستم بلوری تری گونال یا هگزاگونال است یعنی در سیستم هگزاگونال متبلور میشود و ساختمان آن شبیه کلسیت است و در کانسارهای جانشینی در رگه ها، در سنگهای رسوبی و سنگهای دگرگونی زیاد یافت می شود .

› کاربرد پودر میکرونیزه دولومیت

رنگ آن ته رنگ صورتی گوشتی، گاهی سفید، خاکستری، سبز، قهوه ای یا سیاه و یا بی رنگ است. از سنگ خرده شده آن برای اجزاء سیمان، سنگ زیرسازی جاده و راه آهن و … به عنوان کمک ذوب در ذوب، تصفیه آهن و سایر فلزات، به عنوان خنثی گر اسیدیته خاک و بهبود گیاهان در زمینهای کشاورزی، به عنوان منبع تهیه آهک ، به عنوان سنگ ساختمانی، عایقهای نسوز در مبدل هایی که در تولید استیلهای قلیایی کاربرد دارند بکار می رود.

3- پودر میکرونیزه باریت

باریت ترکیب طبیعی سولفات باریم به فرمول BaSO4 می باشد که به نام Heavy Spar نیزشناخته می شود که جزوگروه سولفاتها می باشد. نام باریت از واژه یونانی barys به معنای سنگین و به دلیل سنگینی ویژه و بالای آن گرفته شده است. باریت در حالت معمولی سفید رنگ تا خاکستری روشن است ولی به رنگهای متمایل به آبی، قهوه ای یا سیاه نیز دیده می شود.

› مصارف پورد میکرونیزه باریت

این پودر یک کانی صنعتی بوده و از آن استفاده های زیادی در صنعت می شود.کاربرد پودر باریت را می توان در :

›› حفاریهای نفت و گاز

باریت کانی حیاتی در صنعت حفاری نفت و گاز محسوب می گردد. در حفاریهای عمیق برای نفت و گاز در طریقه روتاری و در مناطقی که فشار گاز یا مایع از پایین زیاد می باشد برای سونداژ نیاز به یک محصول سنگین است که ضمن چرخش، از خروج مواد جلوگیری و فشار آن را کنترل کند.

›› مواد شیمیایی باریم دار

دومین مورد مصرف مهم باریت به عنوان منبع تهیه مواد شیمیایی باریم دار است که مصارف متعدد آن در صنایع مختلف گسترده می باشد . سولفات باریم رسوب شده به عنوان سیل کننده رنگ ، پوشش در صنعت کاغذ سازی ، لاستیک سازی و مواد لینولئوم بکار می رود کلرور باریم در صنعت چرم سازی ، پارچه بافی و کربنات باریم به عنوان لعاب و پرداخت سرامیک بکار می رود .

از اکسیدهای باریم در صنعت شیشه سازی ، کوره های الکتریکی و متالوژی استفاده می گردد. هیدروکسید باریم معمولا در تصفیه و تهیه شکر از ملاس و نیترات آن یکی از اجزا گلوله های منور و چاشنیهای انفجاری است. باریت همچنین در موارد متعددی به صورت فرعی در ترکیبات شیمیایی بکار گرفته می شود. 01 % از کل باریت تولید شده برای مصرف در تهیه مواد شیمیایی باریم دار استفاده می شود.

4- پودر میکرونیزه بنتونیت

خاک رسی است که از خاکسترهای آتشفشانی تشکیل شده و بنام سیلیکات هیدراته سدیم است. به زبان دیگر وقتی بنتونیت در آب قرار گیرد، صفحه های کوچک رسی از هم جدا شده و بنتونیت آب را به قطب منفی جذب کرده و به صورت مغناطیسی در خود نگه می دارد. بنتونیت به انواع بنتونیت کلسیم، بنتونیت سدیم و بنتونیت سدیم و کلسیم تقسیم بندی میشود.

› کاربرد پودر میکرونیزه بنتونیت

بنتونیت در حفاری، ریخته گری و ذوب فلزات، سد سازی، چاه های ارت، نیروگاه ها و احداث کارخانجات صنعتی …، کارخانجات تصفیه روغن، کنستانتره میوه، آب بندی آب شیرین مخازن و استخر ها، تزریق یا دوغاب ریزی در زمین های رطوبت پذیر، جلا و صیقل دادن، در وسایل آرایشی، در شوینده ها و پاک کننده ها، صنایع کشاورزی و مخابرات و همچنین در تغذیه دام و طیور و … کاربرد دارد.

5- پودر میکرونیزه تالک

تالک سیلیکات منیزیم آبدار است. این کانی در طبیعت بطور کلی در سنگهای دگرگونی یافت می شود. ترکیب شیمیایی تالک و کانیهای همراه آن شامل سرپانتین ، کلریت ، آنتوفیلیت ، ترمولیت ، دیوسپید ، دولومیت و کلسیت می باشد . مهمترین مصارف تالک در صنایع کاغذ سازی، پلاستیک، سرامیک، رنگ سازی، پوشش بام، دارویی، لوازم آرایشی، لاستیک، خوراک دام، کنترل آلودگی، پولیش و کشاورزی کاربرد دارد.

› کاربرد پودر میکرونیزه تالک

در صنایع کاغذ سازی ،سرامیک ، پلاستیک ، رنگ سازی ، مواد آرایشی ، پودر بچه،پوردهای بهداشتی مانند اسپری های بهداشی ، به عنوان ماده پایین آورنده ضریب اصطکاک ، جوهر ، مهار کردن آتش سوزی ، مصارف دارویی و پارچه بافی.

6- پودر میکرونیزه آلومینا

اکسید آلومنیوم که با نام تجاری آلومینا و چندین نام دیگر مانند آلوکسایت،آلوکساید و آلوندوم نیز شناخته می شود. بصورت عمده به منظور تولید فلز آلومنیوم،تولید مواد ساینده به دلیل سختی بالای آن و عایق کاری به دلیل تحمل دما تا 2100 درجه سانتیگراد استفاده می شود.

› کاربرد های آلومینا

درجوامع علمی با نام آلومینا آلفا،آلاندوم،آلوکسایت یا آبوکساید شناخته می شود. در میان فعالین معدن و سرامیک نیز با نام اکسید آلومنیوم شناخته می شود و کاربردهای متنوعی نیز دارد . از دیگر کاربرد های آن استفاده در عایق کاری به دلیل تحمل دمای بالا،سرامیک،پالیش کاری و تولید ساینده ها به دلیل سختی بالای آن است.

مقدار بسیار زیادی از تولید سالانه هیدروکسید آلومنیوم که آلومنیا یکی از مشتقات آن است (هیدروکسید آلومنیوم در فرایندی با نام بایر فراوری می شود.) در تولید زلولیت (نوع ماده تجاری که بعنوان جاذب سطحی از آن استفاده می شود)،پوشش رنگدانه های تیتانیا و پودرهای آتشنشانی استفاده می شود.

اما این ماده مصارف متعدد دیگری نیز دارد که از جمله آن ها میتوان در پر کننده ها ، شیشه ، صنایع فولاد ، در صنایع هوا فضا ، پوشش ضد سایش ، کاتالیست ها ، خالص سازی گاز ، رنگ ، پوشش ضد گلوله ، محصولات بهداشتی و دارویی ، در زمینه تولید غضروف،مفاصل و استخوان های مصنوعی و دارو های ضد بارداری و در زمینه تولید پودر های بهداشتی و آرایشی نام برد.

خط تولید سیلیس میکرونیزه

و اما کلام آخر
مرکز سیلیس میکرونیزه، اولین و بزرگترین مرکز خرید و فروش سیلیس میکرونیزه در ایران می باشد که دارای زیرمجموعه ای از شرکتهای تولید کننده پودر سیلیس در همدان و خوی و اصفهان می باشد.این مجموعه محصولاتی همچون پودر سیلیس خالص میکرونیزه 99/99 درصد ، سیلیس فوق ممتاز با خلوص 99/9 درصد و سیلیس ممتاز با خلوص 99 درصد تولید می کند.

خرید سیلیس میکرونیزه و خرید میکروسیلیس

بدلیل نوسان قیمت پودر سیلیس در ایران ، جهت دریافت قیمت روز سیلیس میکرونیزه با شماره 09355986868 – 09183511076 – 08132312334 تماس حاصل فرمائید.

تولید پودر میکرونیزه توسط آسیاب های میکرونیزه انجام می گیرد که یکی از آنها آسیاب جت میل می باشد.
اطلاعات بیشتر در آسیاب پودر میکرونیزه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
amirsam
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *